Program szkolenia |
Czas trwania: 14 godzin dydaktycznych
Prowadzący: mgr Aleksandra Magda - psycholog mgr Oliwia Markowska - psycholog
Cena: 300zł Podczas szkolenia szczególną uwagę poświęcimy zrozumieniu najważniejszych zasad analizy zachowania, które są niezbędne do skutecznego stosowania technik behawioralnych. Następnie przedstawimy techniki stosowane w codziennej pracy z dziećmi. Dużo miejsca poświęcimy zagadnieniom: kształtowania nowych umiejętności u uczniów, rozwijania samodzielności, dostosowywania środowiska do potrzeb dziecka, prawidłowego formułowania zasad, kontraktów
Cele szkolenia – uczestnicy: - wiedzą, czym jest terapia behawioralna i stosowana analiza zachowania, - znają podstawowe prawa uczenia, - rozumieją znaczenie strategii proaktywnych, dostosowywania środowiska do potrzeb dziecka, - rozumieją, czym są wzmocnienia i kary pozytywne i negatywne, - rozumieją behawioralny sposób patrzenia na zachowania, - umieją tworzyć funkcjonalne cele do pracy z dziećmi, - dostosowują cele do aktualnego poziomu funkcjonowania dziecka, - umieją stosować proaktywne strategie motywujące, - umieją stosować techniki: kształtowania, wzmacniania, uczenia sytuacyjnego, uczenia według łańcuchów zachowań, metody wyodrębnionych prób, korekcji błędu, stopniowych przybliżeń, - umieją wprowadzać skuteczne systemy wzmocnień, - umieją wprowadzać plany dnia i plany aktywności, - znają sposoby na rozwijanie u dzieci umiejętności czekania, - znają różne rodzaje podpowiedzi wizualnych i rozumieją ich znaczenie, - stosują zasadę najmniej restrykcyjnej interwencji.
|