Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka |
Pierwsze lata życia to czas intensywnego wzrostu, rozwoju ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego. Nigdy później człowiek nie osiągnie rozwojowo tak wiele w tak krótkim czasie, jak dziecko w pierwszych sześciu latach swojego życia. Dlatego ten okres jest tak bardzo ważny. Jest swego rodzaju fundamentem, na którym stopniowo będzie powstawała dorosła osoba. Czasem z różnorodnych powodów rozwój dziecka nie jest prawidłowy. W "fundamencie" pojawiają się luki, czyniąc go słabym i niestabilnym - brakuje umiejętności, które u innych dzieci kształtują się samoistnie. Wtedy konieczne jest wsparcie terapeutów, którzy kawałek po kawałku pomogą te luki zapełnić, tworząc mocną podstawę dla rozwijającego się człowieka.
Kto może być objęty wsparciem?
Wczesnym wspomaganiem mogą być objęte dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia edukacji w szkole. Podstawą udzielenia wsparcia jest Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydana przez rejonową Poradnię Psychologoiczno-Pedagogiczną lub Poradnię Specjalistyczną dla danej niepełnosprawności. O wydanie takiej opinii mogą starać się rodzice dzieci, u których stwierdzono:
Jakie są cele WWR?
Co proponujemy? Dziecku przysługują bezpłatne zajęcia terapeutyczne w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. W ramach tych godzin proponujemy:
Kto prowadzi terapię?
W skład naszego Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju wchodzą wykwalifikowani specjaliści:
Jak uzyskać Opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
By dziecko mogło być objęte wsparciem, rodzice muszą dostarczyć wydaną przez Poradnię Opinię o potrzebie objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem. Oto, co trzeba zrobić, by taką opinię uzyskać.
Jeśli dziecko nie było nigdy diagnozowane, a rodzice podejrzewają, że jego rozwój nie przebiega właściwie, warto umówić się na konsultację w Poradni.
Podstawa prawna umożliwiająca realizację WWR na terenie Przedszkola lub Niepublicznej Poradni:
|